Sunday, March 4, 2012

Santai di Khartoum :)

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Mengeluh panjang jap aku, kikikiki...tak baek kot nak mengeluh nie tapi aku mengeluh sebab tengokkan blog aku nie, hahaha...last update pertengahan bulan satu hari tue je...pastu senyap sampailah ke arinie aku rase nak update blog je...hahaha.

Alhamdulilah, aku masih disini, di Al-Taif, bandar Khartoum lagi. Insyallah kalau mengikut pada perancangan yang telah di buat Sabtu nie aku dah kene gerak keje luar. Keje luar yang dimaksudkan adalah untuk projek Zain fasa 17, yang aku buat sebelum nie fasa 16. Fasa 16 nie kat area bandar Khartoum, Omdurman dan Khartoum Bahri. So untuk fasa 17 nanti, aku akan bergerak ke negeri lain. First negeri yang aku akan pegi adalah ATBARA. Dari sini mengambil masa lebih 5 jam perjalanan darat. Lepas tu ada lagi negeri-negeri yang aku bakal jejaki seluruh negara nie (Ghadarif, Kasala, Port Sudan etc). Untuk fasa 17 nie, ianya merangkumi seluruh negara nie, so banyak la berjalanyer. Hihihihi...

Selama aku kat sini yang konon-konon yer sibuk la sangat sampai tak sempat nak jenguk pun blog nie, aku buat keje-keje Troubleshooting 2G & 3G dan adalah keje clean-up untuk site-site yang dalam proses penyerahan kepada pihak Zain nanti.

InsyaAllah, nanti bila dah keluar ke negeri lain banyak la cerita-cerita yang bakal aku update dalam blog nie, dan disebabkan aku takde idea nak cite apa dah nie...aku letak jelah foto-foto selama aku menyepi nie untuk tatapan...layannnnnn...kikikikiki..


Nie dekat Karnos, Khartoum Bahri, aku dengan driver (Al-Halq) dan Abang Anuar (team member) pastu yang ambek gambar nie syam jugak team member aku jugak...


kat site Malaysia Factory, ade unta kat dgn site terus snap...hihihi..kat sini ada kilang besi Malaysia tu pasal nama site camgitu...pandai gak orang Malaysia berniaga..kikiki..

nie pulak kat atas roof top site Lamab, atas apartment, belakang aku tu Blue Nile River.


bergambar dengan driver baru aku (Al-Halq) bersama kete baru..sebelum nie naek Toyota Hilux..
sekarang Mitsubishi la pulak, dier nie bawak kete memang giler.terbaek la, sampai aku pun tak sanggup pandang depan biler dah start jalan..hahahaha..
kalau duduk kat Malaysia confirm berlambak saman dah dapat..kikikiki.
hah, nie dier sadigar g site..konon-konon site urgent la, dapat call..terus aku kene gerak pegi troubleshooting 3G kat site BAGAIR, jauh tak igat site nie..jalan nk ke negeri Madani,
gambar nie ambek lepas berjaya up kan balek site 3G yang down tu..
(sadigar orang sini gelar untuk orang cina) sebab aku pakai short kan. cina look la sangatttt...kikikiki.


nie kat white nile river...aku me'release'kan tension kat Gaber, Khartoum..
minum shai sambil makan telur rebus...kikikiki..
awek ramai kat sini :)

P/s : Sekarang aku tengah sakit gusi sebab makan banyak sangat daging Gharuf, insyaAllah nanti aku cite pasal makanan kat sini pulak yer...kikikiki ;)

1 comment: