Tuesday, January 10, 2012

Grand Holiday Villa in Khartoum (Bangga Kejap, Hahaha...)

Assalamualaikum,


Alhamdulilah, masih diberi kesihatan yang baik pada hari nie 11/01/2012, apa yang aku nak tulis kali nie adalah apa yang aku terperasan siang tadi (masa pegi minum shai) disepanjang sungai nil tadi...memandangkan aku takde mood nak keje hari nie..sebabnya dalam mood balek Malaysia dah mula menghantui diri aku..hahahah, lepas cari parking kat tepi sungai nil tadi, aku pun berjalan la menuju ke tempat shai (tempat minum aka kedai kopi) duk sedap jalan, mata melilau lah..tengok bangunan-bangunan kat tepi sungai nil td...sebab aku selalu je lalu kat sini tapi jarang nak tengok-tengok sebab selalunya aku layan lagu atau tido je dalam kete...hahaha...

Dalam mood nak balek Malaysia nie (hati & perasaan dah kat Malaysia tinggal badan je kat sini lagi), tengah mata melilau terpandang signboard tulis Grand Holiday Villa, berkerut jugak kejap..last-last terpandang bendera Malaysia beb..sahhhh...memang tepat sekali hotel nie macam aku pernah lihat, sah-sah orang Malaysia yang punya atau dengan kata lain sama dengan aku pikirkan iaitu sama dengan Grand Holiday Villa kat Malaysia tu...(aku tengok pun kt dalam tv, sebab selalu yer hotel nie bagi sponsor hadiah percutian kat mane-mane kuiz kan,kan,kan...hahahaha).

Grand Holiday Villa


Nampak tak bendera Malaysia kat situ...hohohoho



Sebagai seorang warganegara Malaysia, aku sangat berbangga dengan warganegara Malaysia yang berjaya membuat perniagaan mereka sampai ke sini...terbaekkk la...tengok bendera Malaysia tadi, makin berkobar-kobar aku nak balek. Tapi passport aku masih lagi tak dapat-dapat lagi :( benci betullah...lembab betul management kat sini nak settlekan...
Harap-harap dapat la dalam masa terdekat nie...rindu Malaysia <3 tak sabar dah nak balek nie...hahaha...

Shai tepi sg nil ngan hafiz & pak usop (makan kurma ngan kacang sementara tunggu shai)



P/s: apa-apa pun, walau jauh mana pun kita pergi, kita tetap rindukan tempat dimana kita dibesarkan ;)

No comments:

Post a Comment